Tre unge atleter præsterede fire nye klubrekorder i Skive

Lørdag den 9. december var der stævne i Skives flotte hal og i kastegården lige ved siden af hallen.

Inde i hallen løb 13-årige Line Grønbæk Andersen meget flotte 8,33 sek. på 60 m distancen. Stor personlig rekord men også en forbedring af Dorthe Søndergaards rekord fra 1985 med en hundrededel.

En anden med fart i benene på 60 m var Daniel Andersen, som med 7,24 sek. forbedrede Christopher Hansens rekord fra 2009 for 16-årige drenge med ni hundrededele.

I kulden lige uden for hallen sørgede 15-årige Sara Kjær Andersen for endnu to klubrekorder. Den første kom i hammerkast, hvor Sara, med den 3 kg tunge hammer, forbedrede sin egen klubrekord med 23 cm, så den nu lyder på 43,82 m. Anden klubrekord til Sara kom i vægtkast, hvor det 5,45 kg tunge redskab blev slynget ud på 17,38m, otte centimeter længere en hendes egen klubrekord.

Tillykke til de tre nye rekordholdere.

Link til resultatlisten

Line springer højde ved DMU for hold 2017