Atletikskolen var en stor succes for alle deltagere – både børn og trænere

Det blev en dejlig uge i atletikkens tegn med glade og aktive børn og dygtige og engagerede trænere (i røde bluser).

Mandag den 5. august gik startskuddet til sommeratletikskolen i Vejle IF 2019. Det blev en sjov og lærerig uge – både for børnene, som var med, og for de dygtige trænere, som alle selv er aktive i klubben og har masser af erfaring med at træne.

Mandag morgen blev der udleveret T-shirts og drikkedunke til alle deltagerne, og så var alle klar til at gå i gang med opvarmning.

Kvickly Vejle var så søde at sponsorere frisk frugt til de unge aktive. Palles Bageri hjalp til med morgen- og frokostbrød til trænerne, så de også havde energi til alle dagene. Klubben er sponosorerne meget taknemmelig for hjælpen.

I ugens løb blev der trænet løb, spring og kast for fuld musik, og alle de aktive gav den max gas.

Der er også plads til leg …

Facebook ligger en lille film med et interview med nogle af de seje atleter, som fortæller om deres oplevelser på atletikskolen.

Om torsdagen kom Vejle Amts Folkeblad forbi og lavede en historie om atletikskolen (det kræver abonnement at læse artiklen).

Fotografen fra Vejle Amts Folkeblad tager billeder af træningen i boldkast.

På den sidste dag fik alle udleveret diplomer for deres præsentationer. Alle udviklede sig både personligt og sportsligt i ugen med atletikskolen. Det kan man også takke de unge aktive trænere for under ledelse af Kasper Filsø.

Se en lille film på Facebook, hvor den får en sidste gang gas på den sidste dag i atletikskolen i Vejle 2019