Vejle IF atletik er samarbejdsklub og en aktiv del af EliteVejle.

Vi dækker bredt; først og fremmest med to af byens højest profilerede atleter, Daniel Wagner og Kasper Filsø, som ud over at være EliteVejle-atleter også er Team Danmark-atleter.

Vi har også nye atleter på vej, som bruger EliteVejles støtte til talentudvikling:

• Agnete Vibe Bertelsen
  • Carl Lund Larsen
  • Line Grønbæk Andersen
  • Nick Rostgaard Jensen
  • Sebastian Smed Grønkjær
  • William Friis Knudsen
  • Sebastian Tamstrup Kolind

Line Grønbæk Andersen har gået i eliteidrætsklasse og trænede hver tirsdag og torsdag med sin træner, Anders Sækmose, på Vejle Idrætsefterskole takket være tilbuddet om eliteidrætsklasse 7.-9. klasse fra EliteVejle i samarbejde med NOVAskolen.

EliteVejle giver sammen med uddannelsesinstitutioner i Vejle mange muligheder for uddannelse for sportstalenter.

Line Grønbæk Andersen (2004) og Carl Lund Larsen (2005) er begge Team Danmark elever på Rødkilde Gymnasium og går begge pt. i 3.g.

Atleterne kan benytte EliteVejles tilbud om fysioterapi i tilfælde af skader. Ud over fysioterapi udbyder EliteVejle også ernæringskurser og sportspsykologisk konsultation til sportstalenter, deres forældre og klubber.

I Vejle IF er vi utroligt glade for samarbejdet med EliteVejle og derigennem at kunne tilbyde klubbens atleter så gode muligheder for, at de kan blive bedre til atletik og udnytte deres talent.

Læs mere om EliteVejle

EliteVejle på Facebook