DGI Landsmesterskab udendørs i Nyborg 2024

Dato: 22. – 23. juni 2024

Stævnestart: Lørdag kl. 10.00. Stævnet forventes afsluttet søndag kl. ca. 16.00.

Værter: Odense Atletik.
NB: Grundet renovering af stadion i Odense, afvikles stævnet i Nyborg.

Sted: Nyborg Atletikstadion, Storebæltsvej 13, 5800 Nyborg.

Hvem: Børn 10-13 år, ungdom 14-19 år og senior.
9-årige kan komme med til landsmesterskabet, men der oprettes ikke en 9 års aldersklasse, så de skal deltage i 10 års aldersklassen.

Overnatning: Overnatning fra lørdag til søndag foregår på Birkhovedskolen, Svanedamsgade 2, 5800 Nyborg. Bemærk, at der IKKE er overnatning fra fredag til lørdag.

Forplejning: Følgende måltider er inkluderet: 2 x frokost, 1 x aftensmad og 1 x morgenmad.
Måltiderne vil blive serveret i hallen ved siden af stadion, og særligt det fælles aftensmåltid bliver hyggeligt efter en god og hård dag med masser af atletik.

Aftenaktiviteter: Efter aftensmaden vil der omkring stadion være muligheder for at brænde ekstra krudt af, når vi blænder op for aktiviteterne pickleball, floorball og badminton. Det bliver løst organiseret efter interesse og energiniveau, så det er ikke nødvendigt at tilmelde sig.

DGI LM har en Facebook-side om stævnet og praktiske oplysninger

Indbydelsen til landsmesterskabet.

Antal øvelser: Maks. 5 øvelser plus stafet.

Ungdom (14+) skal tilmeldes med årsbedste tider i 100 m og 200 m. De seks bedste tider går til finalen (der løbes ikke semifinaler).

Øvelser:

10-11 år: 60 m – 600 m – Kort hæk – Højdespring – Længdespring – Boldkast – Kuglestød – 4 x 60 m stafet

12- 13 år: 80 m – 800 m – Kort hæk – Højdespring – Længdespring – Kuglestød – Boldkast – Spydkast – Diskoskast – 4 x 80 m stafet

14-19 år + senior100 m – 200 m – 800 m – 1500 m – Kort hæk– Højdespring – Længdespring – Kuglestød – Diskoskast – Spydkast – Hammerkast – 1000 m stafet

Stafetholdene tilmeldes under stævnet.

Trekamp

Der afvikles en trekamp ved Landsmesterskaberne.

Der konkurreres individuelt og i hold i trekampen. Det er det bedst opnåede resultat i hver kategori, der tæller i trekampen.

Foreløbigt tidsskema for lørdag.
Foreløbigt tidsskema for søndag.

Stævnereglementet er tilgængeligt på DGI atletiks hjemmeside.

Starthøjder i højdespring

Pakkeliste: Atletiktøj, klub t-shirt, pigsko, løbesko, solcreme, drikkedunk, liggeunderlag, sovepose/dyne, hovedpude, håndklæde, shampoo, toiletsager, lommepenge til snacks.

Spiritus må ikke medbringes til DGI atletiks arrangementer.

Deltagergebyr: 670,00 kr. pr. tilmeldt deltager. 275,00 kr. pr. leder.

Alle deltagere, der tilmeldes én eller flere discipliner, er automatisk tilmeldt både overnatning og spisning. I forhold til tidligere år er der kun overnatning fra lørdag til søndag, hvilket er inkluderet i prisen.
Følgende fire måltider er inkluderet i tilmeldingen: Morgenmad søndag, frokost lørdag og søndag og aftensmad lørdag.

Bemærk: Vejle IF dækker 220 kr. pr. tilmeldt deltager. Resten (450 kr.) er egenbetaling. Egenbetalingen på 450 kr. bedes indbetalt senest 16. juni på reg. nr. 0758 kontonr.: 7585652041. Husk at anføre “LM 2024” på betalingen.

Afbud: 72 timer før stævnestart: gratis.  Mindre end 72 timer før: fuld pris

Dommerpligt: Landsdelsforeninger (herunder Vejle IF)  bedes stille med 1 øvelseshjælper for hver påbegyndt 10 deltagere pr. stævnedag. Man skal regne med, at hjælperen skal bruges hele weekenden.

Bemærk, at alle hjælpere og ledere skal onlinetilmeldes af hensyn til mad og overnatning.

Tilmelding nedenfor senest 16. juni kl. 20.

Tilmeldingen til DGI LM ude 2024 er lukket (16. juni kl. 20).