Forside

Løbeskolen og nye løbehold begynder igen den 3. marts kl. 18.30 på Vejle Atletik Stadion, Helligkildevej 2 i Vejle.

Nye som gamle medlemmer er velkommen. Vejle IF har løbeskole for nybegyndere og 5-6 løbehold efter niveau for folk, som allerede løber.

Vi holder et informationsmøde om løbeskolen og vores løbehold tirsdag den 25. februar kl. 19.00 i Vejle IF’s klublokaler på 1. sal (gul bygning) på Helligkildevej 2 i Vejle.

Alle er velkommen. Så kom og tag jeres løbevenner med.

Løbeskolen er for begyndere, der gerne vil i gang med at løbe. Stille og roligt bygges konditionen op, og efter 4-5 måneder vil de fleste være i stand til at løbe 5 km uden pause.

På vores løbehold udleveres træningsprogrammer baseret på tre ugentlige træninger, hvoraf den ene foregår i fællesskab hver tirsdag fra Vejle Atletik Stadion.

Hvert hold ledes af 2-3 erfarne løbere, som sikrer, at alle får en god oplevelse.

Alle løbere kan tilslutte sig hold efter niveau. Vi har lidt hurtige hold på under 5 min/km i blandet forskellige former for intervaltræning.

I de øvrige hold løbes i forskellige tempo fra ca. 5.30-6.00-6.30-7.00-7.30, så alle kan være med. Distancer der løbes varierer fra 8-10 km for de lidt hurtige hold og ned til 5-7km for de lidt langsommere hold.

Er man interesseret i mere fællesskab kan man hygge sig i vore klublokaler efter omklædning og til meget billige penge købe brød og kaffe/te.

Vejle IF råder over et stor styrketræningslokale, som er gratis at benytte for medlemmer hver dag uanset tidspunkt.

Et par gange om året vil der være gratis foredrag om et løberelateret emne.