Træning i Vejle IF Motion

Løbetræningen i Vejle IF foregår fra Vejle Atletikstadion på Helligkildevej 2.

Vi holder til i VB’s tidligere klubhus (gul murstenbygning ud til vejen) på samme adresse. Her har vi virkelig gode forhold. I kan frit benytte omklædningsfaciliterne. Efter træningen og omklædning samles mange oppe i klublokalet på 1. sal til hyggeligt socialt samvær. Her kan købes kaffe/te og brød med ost.

Nye løbere er meget velkommen til at kigge forbi. Kom og se om Vejle IF’s løbetræning er noget for dig ved at deltage i vores løbeskole. Vi hygger os, snakken går godt og vi vægter det sociale meget.

Ellers træner vi på følgende tidspunkter (året rundt):
Tirsdag kl. 18.30
Største træningsaften med ca. 200 løbere per aften. Der løbes i mange forskellige hold, inddelt efter niveau, lige fra meget langsomt med gåpauser undervejs til intervaltræning.
Se træningsprogrammer for de enkelte hold

– Kl. 10.30: “Efterlønnerhold”, ca. 8 km i 5.30- 6.00 min. tempo.
– Kl. 18.30: Forholdsvis få løbere på 6-10 km ture.
– Kl. 18.00: Fokus på optimering af tempo

Søndag kl. 10.00
Længere ture fra 8 km til 13- 25 km, som for en del er forberedelse til halv- og helmaraton.