INVITATION TIL STARTERKURSUS

DAF og Teknisk Komité inviterer og Vejle IF lægger stævne og lokaler til.
Lørdag den 29. april 2017 kl. 09:00 – 16:00 på Vejle Atletik Stadion, Helligkildevej 2, 7100 Vejle

I forbindelse med klubstævne på Vejle Atletik Stadion den 29. april afvikles der DAF-starterkursus med Buster Å. Nielsen som underviser.
Starterkurset gør dig i stand til at fungere som starter ved de fleste almindelige atletikstævner i Danmark, samt indgå i et starterteam’s forskellige opgaver. Du vil blive bekendt og fortrolig med reglementets regler for startergerningen og blive guidet gennem DAF´s retningslinjer for startere.

Kurset indeholder en stor del praktik og supervision.

Programmet:

Velkomst og præsentation.

Teori for startere og assistenter. (DAF’s startermanual tilsendes alle kursister inden kurset)

Derefter:

• Flammetest. (Hvad er det og hvordan ser det ud på eltids-video)
  • Starter / Recall-starter / starterassistent. (Hvem gør hvad? Hvordan gør vi det bedst sammen!)
  • Praktik. (Kursister indgår i starterteam ved stævnet og får feedback fra instruktør samt videooptagelser)
  • Evaluering.

Hvad får jeg?

Du får……. undervisning, ny viden, praktisk erfaring, forplejning samt dit Starterkort med hjem — og kan derefter fungere som kompetent uddannet starter ved de fleste atletikstævner i Danmark. DAF opkræver efterfølgende din klub for kursusgebyret på kr. 500,-