Atletik

Succes til Vejle IF ved Vestdanske Mesterskaber for Ungdom

Fem guld, fire sølv og en bronzemedalje blev det til for Vejles unge atleter ved weekendens vestdanske indemesterskaber i Aarhus. Medaljehøsten blev desuden krydret med flotte klubrekorder og personlige rekorder.

Vejle IF indledte mesterskabet med to vestdanske mestre i kuglestød. De var suveræne i hver deres aldersgruppe: Nanna Ilsøe Nygaard, 12 år, er det nye skud på stammen med et stød på 9,39 m, og den rutinerede Sara Kjær Andersen, 16 år, stødte 12,35 m, et resultat der også kan noteres som klubrekord.

Nanna Ilsøe Nygaard (årg. 2006), vestdansk mester i kuglestød

Sara Kjær Andersen (årg. 2002), vestdansk mester i kuglestød

Også på 60 m fik Vejle en vestdansk mester, Daniel Andersen, 17 år, løb først over målstregen i finalen i tiden 7,20 sek. Daniel løb 7,19 sek. på indledende 60 m, hvilket også var ny klubrekord, så Daniel nu er alene om rekorden.

Daniel Andersen (årg. 2001), vestdansk mester på 60 m

Og der var flere medaljer til atleterne fra Vejle IF på mesterskabets første dag: Sølv til Magnus Diederichsen Josefsen, 13 år, på 60 m i tiden 8,70 sek, hvilket kun var 5/100 fra guld. Sølv til Sarah Sækmose, 16 år, i længdespring med et spring på 5,20 m samt bronze også til Sarah på 60m i tiden 8,19 sek.

På anden dagen af de vestdanske mesterskaber i Århus hentede atleterne to mesterskaber hjem til Vejle:  Mathilde Asp Jensen på 60 m hæk i tiden 9,33 sek., som også var en klubrekord, og Magnus Diederichsen Josefsen på 800 m i tiden 2,46,08 min.

Mathilde Asp Jensen (årg. 2003) på vej over hækken, skarpt forfulgt af Line G. Andersen. Mathilde blev vestdansk mester på 60 m hæk.

Magnus D. Josefsen (årg. 2005), vestdansk mester på 800 m

Der var også andre flotte præstationer af de unge atleter fra Vejle IF. I højdespring lykkedes det Nanna Ilsøe Nygaard, 12 år, at vinde en sølvmedalje med et spring på 1,34 m i en konkurrence, der var spændende lige til det sidste.
Og med ny afstand mellem hækkene lykkedes det også for Sarah Sækmose, 16 år, at få sølv om halsen, Med tiden 9,32 sek var der ovenikøbet tale om klubrekord.

Derudover skal det nævnes, at både Hans Sækmose i kuglestød og længdespring samt Line Grønbæk Andersen på 60 m og i højdespring var meget tæt på medalje med fire af de lidt kedelige 4. pladser.

Tillykke med det flotte mesterskab til alle de unge atleter, deres trænere samt atleternes familier, som altid er der for at bakke op og støtte.

Se resultatlisten

Se flere billeder (fotograf Lone Dybdal)

Sarah Sækmose vinder sølv på 60 m hæk. Om lørdagen vandt Sarah også sølv i længdespring.

Magnus vinder sølv på 60 m

Nanna vinder sølv i højdespring

Sarah vinder bronze på 60 m

En glad Mathilde (th.) i mål. Til venstre ses Line.

Nanna støder kugle

Daniel løber 60 m