To danske mestre og en sølvmedalje ved DMUi 2020

I weekenden den 29. feb. – 1. marts blev der for 13. gang afholdt Danmarksmesterskaber indendørs for den danske atletikungdom i Spar Nord Arena i Skive.

Nina Lund på podiet som dansk mester i trespring ved DMUi.

Vejle IF blev flot repræsenteret af Line Grønbæk Andersen, Maria Biskopstø, Nina Lund, Oddvør Josephsen, Sara Kjær Andersen, Vibeke Eihilt Sivertsen samt DMU-debutanterne Nanna Ilsøe Nygaard, Niklas Aratz Villà Páramo, Otto V. Kragh og Sara Olsen.

Nina Lund ved senior DM. Foto: Lone Dybdal

Nina Lund (2001), som vandt bronze i trespring ved de danske seniormesterskaber i Odense for nylig, sprang sig helt til tops i Skive og blev dansk mester med et spring på 11,69 m. Det var samtidig personlig rekord og klubrekord.

Maria Biskopstø (tv.) løber i mål på 200 m. Til højre ses Oddvør
Josephsen. Foto: Gunner Sørensen

Maria Biskopstø (2002) genvandt det danske mesterskab i 800 m i tiden 2:28.38 og fik sølvet i 400 m med personlig rekord og i tiden 58.01. Marias resultater er begge klubrekord i Vejle IF. Maria løb også 200 m, hvor hun blev nr. 5 i tiden 26.81. Her deltog også Oddvør Josephsen, som fik en 8. plads i tiden 27.33.

Line Grønbæk Andersen på 60 m. Foto: Gunner Sørensen

De øvrige atleter kæmpede bravt, men nåede ikke helt op på skammelen. Line Grønbæk Andersen (2004), var tættest på med en fjerdeplads i finalen på 200 meter, hvor hun løb 25.71. På 60 m var Line igen meget tæt på og blev nr. 5; hun var kun to hundrededele fra bronzemedaljen (og sin pr) med tiden 7.94.

Sara Kjær Andersen (2002) blev nr. 5 i kuglestød med 10,34 m, der er nyt årsbedste.

I den samlede opgørelse over alle medaljer fordelt til DMU inde 2020 indtager Vejle IF med sine to guldmedaljer og en sølv en 15. plads.

Det var to spændende og lærerige dage for vores atleter. Med DMU afsluttet glæder vi os nu bare til forår og påbegyndelse af udendørssæsonen 🙂

Se alle resultater

Læs omtalen af DMUi på Dansk Atletiks hjemmeside, hvor der også er link til billeder.