Vejle Ådal halvmaraton, walk, 10 og 5 km 2024
Dato: Søndag den 20. oktober 2024
Start og mål:
DGI-huset på Vestre Engvej, Vejle, Indgang Vest (Hal 5)
- Halvmaraton walk: kl. 12:00
- Halvmaraton tidlig start (deltagere, som forventer at bruge over 3 timer): kl. 13:00
- Halvmaraton: kl. 13:30
- 10 km: kl. 13:45
- 5 km: kl. 13:55
Pace med cykel eller lignende er ikke tilladt.
Alle distancer er DAF-opmålt.
RESULTATER
Tilmelding: ONLINETILMELDING. Ingen tilmeldingsgebyr ved online tilmelding.
Se deltagerlisten
Startgebyr:
Til og med den 30. september 2024 kl. 23.59
- Halvmaraton: 205,- kr.
- Halvmaraton walk: 205,- kr
- 10 km: Voksne 130,- kr./ungdom (født 2010 eller senere) 60,- kr.
- 5 km: Voksne 110,- kr. /ungdom (født 2010 eller senere) 60,- kr.
Fra den 1. oktober og til og med den 19. oktober 2024 kl. 23.59
- Halvmaraton: 220,- kr.
- Halvmaraton walk: 220,- kr.
- 10 km: Voksne 145,- kr./ungdom (født 2010 eller senere) 70,- kr.
- 5 km: Voksne 120,- kr. /ungdom (født 2010 eller senere) 70,- kr.
På løbsdagen den 20. oktober 2024:
- Halvmaraton: 245,- kr.
- Halvmaraton walk: 245,- kr.
- 10 km: Voksne 160 kr./ungdom (født 2010 eller senere) 80,- kr.
- 5 km: Voksne 130,- kr. /ungdom (født 2010 eller senere) 80,- kr.
Bemærk: Deltagere under 16 år må ikke løbe halvmaraton.
Startgebyret betales ikke tilbage ved evt. afbud eller udeblivelse, ligesom det heller ikke tilbagebetales i tilfælde af force majeure.
Holdtilmelding for klub-/firmahold:
Klub-/firmahold større end 10 løbere kan vælge at få en tilmeldingskode. Kontakt løbsleder på nsn@vejle-if.dk for at få tilsendt kode. Ved brug af kode sendes efterfølgende en samlet faktura til betaling.
Hvis et hold ønsker at hente startnumre samlet på løbsdagen, skal alle deltagerne på holdet tilmeldes senest den 13. oktober.
Klub-/firmahold større end 10 løbere kan reservere borde og stole til fælles samling og hygge. Kontakt løbsleder på nsn@vejle-if.dk med jeres holdnavn, antal deltagere og kontaktperson senest onsdag den 16. oktober 2024. Borde og stole opstilles i Hal 5.
Forplejning: I mål er der vand, energidrik, varm bouillon, myslibar, frugt og varme drikke.
På væskedepoterne på ruten er der vand og energidrik.
Salg af mad:
Forudbestilling af mad.
Ved onlinetilmelding til løbet (senest den 16. oktober) kan man forudbestille:
- Sandwich “Kylling/bacon” á 60 kr. – produceret af DGI-HUSET.
- Sandwich “Skinke/ost” á 60 kr. – produceret af DGI-HUSET.
- Sandwich “Vegetar” á 60 kr. – produceret af DGI-HUSET.
Sandwich SKAL bestilles sammen med tilmelding og kan ikke bestilles efterfølgende.
Forudbestilte sandwich kan afhentes på startnummer inde i hal 5 fra kl. 14:30.
Klub-/firmahold større end 10 løbere kan få udleveret forudbestilt sandwich samlet, hvis dette bestilles sammen med reservering af borde og stole.
Medaljer og diplom:
Der er medaljer til alle. Diplom udskrives fra resultatlisten.
Parkering:
Det er en god idé at parkere væk fra startstedet og gå det sidste stykke. Der er ikke plads til alle de mange biler ved startstedet.
Vær opmærksom på, at der kan være tidsbegrænsninger på nogle af P-pladserne.
Parkér tæt, så der bliver plads til flere 🙂
1: Cirkuspladsen (rigtig god plads) – ca. 500 m til start
2: Sundhedshuset + DGI-huset (tidsbegrænset)
3: Parkering over for DGI-huset (tidsbegrænset)
4: Region Syddanmark – Damhaven – (begrænset plads)
5: Region Syddanmark – Damhaven 12 – (god plads)
6: Parkeringshus ved Bryggen (god plads)
10: START/MÅL område
11: Hal 5 (afhentning af startnummer, værdiopbevaring m.m.)
Startnumre:
Udlevering af startnumre sker fra kl. 11.30, så kom i god tid for at undgå kø. Udlevering sker i hal 5 i DGI-huset ved indgang Vest, hvor starten også går fra. Udlevering af startnumre er delt op i forhold til distance, så du bedes henvende dig ved et af de borde, som har startnumre til din distance. For at få udleveret startnummeret skal du oplyse dit startnummer. Det kan du finde på deltagerlisten her, når løbsdagen nærmer sig, eller på tavlen med alle deltagernavne, som står i hallen.
Bemærk:
Hvis du er tilmeldt gennem et klub-/firmahold, som på forhånd (senest 15. oktober) har aftalt at hente startnumre samlet, skal du have udleveret dit startnummer hos jeres hold/kontaktperson.
Udlevering af startnumre til firma-/klubhold:
Sker ved eftertilmeldingsbordet i hal 5 i DGI-huset. Oplys firmanavn, så får du som kontaktperson alle holdets startnumre udleveret samlet på én gang. Bemærk: Forbeholdt grupper, som allerede har meldt ind til os på mail til nsn@vejle-if.dk (senest 16. oktober), at de vil afhente på denne måde.
Eftertilmelding:
Fra kl. 11.30-13.00.
Priser på løbsdagen:
- Halvmaraton: 245,- kr.
- Halvmaraton walk: 245,- kr.
- 10 km: Voksne 160 kr./ungdom (født 2010 eller senere) 80 kr.
- 5 km: Voksne 130,- kr. /ungdom (født 2010 eller senere) 80 kr.
Vi tager imod MobilePay.
Rettelser:
Har du brug for at ændre navn og/eller distance etc. på løbsdagen, kan du henvende dig ved Rettelser i hal 5. Evt. rettelser koster 20 kr.
Værdiopbevaring:
Hal 5 i DGI-Huset, Indgang Vest
Information:
DGI-Huset, Indgang Vest.
Tidtagning:
Foregår med engangschip fra RaceResult. Engangschippen sidder i dit startnummer. Det er derfor vigtigt, at du ikke folder det, så du ødelægger chippen. En ødelagt chip betyder ingen tid, så pas på jeres startnummer.
Resultater:
Resultatlister fra 2024 kommer her.
Præmieoverrækkelse:
Tidspunkt kommer senere. Der vil være præmier til 1., 2. og 3. pladsen på alle distancer for herrer og damer. Der vil også være præmie til de tre hurtigste børn (piger og drenge til og med 14 år) både på 5 og 10 km.
Ved løbsrekord M/K på 1/2 maraton i 2024 kr. 2.500,-
- Rekord for mænd: Abdi Ulad 1.05.13
- Rekord for kvinder: Sylvia Kiberenge 1.13.40
Løbsrekorder afgøres på bruttotid.
Omklædning og bad:
DGI-Huset Vejle, Willy Sørensens Plads 5.
Diplom:
Kan du udskrive sådan:
- Find dit resultat i resultatlisten.
- Klik på dit navn.
- Klik på “Vis diplom”.
Løbsledere: Niels Olav Nielsen – nsn@vejle-if.dk
Niels Præstiin
Per Glassau