Atletik

Vejle IF vinder holdturneringen i vintercross-turneringen i Sydøstjylland

Vintercross i Sydøstjylland fik alle tiders afslutning for Vejle IF, da vi vandt holdturneringen med 4.316 point. Nr. 2 blev Fredericia Triatlon Team 1 med 4.281 point. Nr. 3 blev Hedensted klubben HLLH1 med 3.976 point. Men en meget spændende og tæt kamp, hvor vi først var sikre på sejren efter sidste runde i Juelsminde.

Hos Vejle IF scorede Esther Kristensen, Rikke Gawinski og Knud Bangsgaard alle 490 point. Det vil sige, at de har deltaget alle syv gange og vundet alle syv løb i deres aldersgruppe. Det er en meget flot præstation. På de følgende pladser kommer Michael Just Pedersen med 436 point, Ove Lausten med 424 point, Pernille Radsted og Jørgen Ladegaard med 420 point. Dernæst Pernille Borgholm og Torben Endahl med 384 point og endelig Sebastian Smed Grønkjær med 378 point. Sebastian er i gruppen drenge 8 til 9 år. Holdkonkurrencen er for alle aldersgrupper. Det skal lige nævnes, at de nævnte point er for samtlige 7 løb. Ved opgørelsen af placeringerne individuelt i hver aldersgruppe tæller de 5 bedste løb.

Men også på de individuelle resultater var vi godt repræsenteret; se bare her:

Lena Gehrt bliver nr. 8 og Lena Boel nr. nr. 11 i K35.

Rikke Gawinski vinder K40. Lone Juul bliver nr. 7 og Karen Jeppesen nr. 17 i samme aldersgruppe.

Pernille Radsted bliver nr. 1 og Pernille Borgholm i nr. 2 K45. I samme aldersgruppe bliver Helle Juul nr. 6 og Tina Lybæk nr. 18.

Helle Baslund bliver nr. 10 og Rie Moos Villumsen bliver nr. 20 i K50. Rie var med i 3 løb.

Susanne Nørrelund bliver nr. 2 i K55.

Lilly Jeppesen vinder K65 foran Aase Thomsen fra Taulov Motion, der tidligere var medlem af Vejle IF.

Esther Kristensen vinder K75. En meget suveræn indsats med 490 point, deltagelse i alle løb.

Rene Faaborg bliver nr. 3 og Frank Christensen nr. 4 i M40.

Michael Just Pedersen bliver nr. 2 og Peter Lindholm nr. 12 i M45.

Knud Bangsgaard bliver nr. 1 i M55. En meget suveræn sejr med 490 point, nr. 1 i alle løb. Henning Bjerre bliver nr. 12 i M55.

Torben Endahl bliver nr. 2 og Ove Lausten nr. 3 i M60.

Jørgen Hansen bliver nr. 1 i M65, Niels Jørn Jeppesen nr. 3 og Leo Justesen nr. 4 (Leo var kun med 4 gange).

Jørgen Ladegaard blev nr. 1 og Finn Mathiasen nr. 4 i M70.

Resultatformidlingen er ikke fuldstændig, men konklusionen er til at drage. Det er gået super godt for Vejle IF i cross-turneringen 2017/18.

Vintercross i Sydøstjylland kan følges på Facebook – her finder du også flere billeder.